SABUN SIREH

SABUN SIREH 

Sabun ini diperbuat dari daun sirih yang terpilih dan diperkayakan lagi dengan madu lebah, diproses secara tradisional (hand-made). Mengikut kajian saintifik, ekstrak daun sirih mengandungi flavonoid dan polyphenol yang bertindak meregangkan kulit mengelakkan kedut serta merawat jeragat dengan berkesan.

ANTARA KEGUNAAN:

  1. Menghilangkan bau badan dan bau ketiak.
  2. Pencuci muka (masalah jerawat dan jeragat).
  3. Bertindak sebagai antiseptik.
  4. Merawat kelemumur dan gatal kulit kepala.
  5. Menguat dan mengilatkan rambut.
  6. Untuk merawat sakit kepala.
  7. Pencuci vagina serta mengembalikan keanjalan otot vagina.

CARA PENGGUNAAN SABUN SIREH :

Untuk merawat migrain atau sakit kepala:

Gunakan sabun Sirih sebagai syampu rambut kemudian tutup kepala dengan kain atau penutup kepala dan biarkan selama 10 minit. Kemudian bilas dengan air. Sabun ini juga memberi kesan yang baik pada kulit wajah apabila anda menggunakannya sebagai pencuci muka. Anda akan merasai perbezaannya, kulit wajah anda akan terasa lebih bermaya serta terasa kehalusannya.

To treat migraine or headache:
Use this soap as a hair shampoo then cover your head with a cloth or shower cap and wait for 10 minutes. Then rinse your hair with water. This soap will also give good result on your face when using it as a face cleanser. You can feel the difference -- your skin will feel more lively.
Untuk masalah jeragat:

Hendaklah digunakan berterusan, insya-Allah jeragat akan berkurangan dan hilang.
(Perhatian: Sabun ini tidak menggunakan bahan kimia untuk asas perubatan, mungkin ia mengambil sedikit masa untuk perawatan jeragat bergantung tebal nipis jeragat seseorang, kebiasaan bagi jeragat yang nipis akan mengambil masa lebih kurang 3 hingga 4 minggu.)

For pigmentation problems:
One should use the soap continuously, if God willing, the pigmentation will gradually disappear. 

(Note: As this soap does not use chemical substance for medication, it might take some time for the treatment of pigmentation depending on its thickness. Common pigmentation will take approximately 3 to 4 weeks to disappear.)
Untuk mengatasi masalah bau ketiak:

Malam sebelum tidur, buihkan sabun Sirih di ketiak anda (buih yang pekat) gosok sehingga buih hilang dan jangan dibilas dulu. Biarkan sehingga esok pagi baru dibilas, pasti akan memuaskan hati anda.

To overcome the problem of armpit odor:
Before sleep at night, apply the soap on your armpit until it forms a thick foam. Rub until the bubbles disappear. Do not rinse until tomorrow morning before you can wash and feel with satisfaction.
 
Sila hubungi ana Ustaz Rosdi 016-9585423/ Pn Anida Idayu 016-9585502 untuk tempahan dan produk akan dihantar ke rumah ana [harga tidak termasuk pos]. Harga sebuku sabun ialah RM8.00 sahaja.

Pembayaran boleh dibuat ke akaun berkenaan:

MAYBANK
MUHAMAD ROSDI BIN ABDULLAH
1646 8700 4480

AMBANK
MUHAMAD ROSDI BIN ABDULLAH
1320020037652
 

SABUN SIREHSocialTwist Tell-a-Friend

0 comments:

Post a Comment

Info : Klik image untuk melihat produk dengan lebih jelas, untuk melihat info atau keterangan mengenai produk sila klik more
Perawat Islam (Sahabat Gua). Powered by Blogger.


Pengumuman

Kepada Mereka yang berminat untuk mengiklankan barang atau produk sila email ke sahabatgua@gmail.com Saya hanya menerima produk yang berasaskan perubatan islam dan juga kebaikan kesihatan untuk kegunaan harian terutama bagi pesakit. Sekian

My Blog List

Followers

Total Pageviews

Hubungi

Name *
Email *
Subject *
Message *
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image: [Refresh Image] [What's This?]

Kegunaan Admin